En förklaring

Jag vet inte om någon komenterade inlägget om att någon kanske ville veta varför jag hade martingal ringarna i nosgrimman. Kan ju kanske ta och berätta ifall någon vill veta. Har ju ändå inget bättre att skriva om(?)

Jo till saken. När jag fick Bandit var vädigt lite riden när jag fick han. Eller lite riden kanske han inte var, men han hde aldrig tränat osv. Ett tag var han väldigt jobbig.. Han kastade med huvudet och sprang som en giraff med huvud och hals uppe i himlen. Jag kunde ärligt inte ens få han i form den första månaden. En hoppträning när vi hade markarbete var han som värst, han kastade med huvuden och bara sprang och gapade och tuggade på bettet och var allmänt orolig i munnen. (jag hade då kollat upp munnen så det var inget med tänderna osv) Iaf då tog min hopptränare och tog loss martingalen från tyglarna och satte ringarna genom norgrimman ist. Detta för att han inte skulle varken dra upp huvudet, kasta med det och inte vara så orolig i munnen. Och det funkade fick ha detta i kanske 3-4veckor och under dessa veckor blev han så mycket bättre. Han kunde inte springa bland stjärnorna och jag fick mycket lättare att jobba han. Nu behöver jag inte ha detta längre och det funkade mycket bättre i dressyren (innan skadan) och dressyren har verkligen hjälpt mig med hoppningen också!

Om ni vill kan jag berätta ett inlägg om hur det går med hoppningen för jag kan inte säga annat att det har varit en jobbig tid med det ibland. Vill ni att jag skriver ett inlägg och hoppningen för mig och Bandit?



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på http://www.designadinblogg.se - Redigerad av Cecilia Hanson