detta har hänt!

I fredags så krashade min dator och det gör att det är ganska svårt att uppdatera bloggen. Just nu använder jag mammas jobb-dator men det är inte någonting jag kommer kunna göra hela tiden.
Så här kommer en liten update över vad som hänt sedan fredags.


I fredags så var jag i stallet, då red vi ut (tror jag?). Jag och Rebecca red till ett nytt ställe och virrade runt i skogen länge. Det var jättemysigt och tack och lov hade vi Google Maps på mobilen (;

Lördagen var jag inte i stallet över huvud taget. Morfar fyllde år och jag var på kalas hela dagen.

Söndag så red jag ut igen, denna gången med Rebecca, Sara och Ebba. Ebba skulle testa att rida Lipton, som hon ska sköta någon dag i veckan. Det var roligt och vi hade en trevlig tur :)

Måndags så var jag i stallet vid 2 och red i paddocken. Red igenom honom och sedan över galoppbommar. Det gick väl inte jättebra i måndags men det börjar gå bättre!

Tisdag; Var i stallet klockan 11, var där helt själv och det var jättehärligt. Ridningen gick jättebra och det kändes skitbra!

Men så igår när jag tog in Azzim i boxen var han som förändrad. Han stod och hängde med huvudet och avlastade benen. Lyssnade på magljud och det fanns nästan inga. Han har precis bytt hage till en med mer näringsrikt gräs så vi misstänkte någonting med magen. Magen var "hård" av gaser. Jag tog in honom vid ungefär 5. 
Eftersom han inte bajsade och var hård "på magen" så jag gick ut och gick med honom i 30 minuter. Sedan tog jag tempen på honom och den var 38.9. Så det var ju inte bra. Sedan gick jag ut och gick ännu mer. Tog tempen igen, 37.7 gick den ner till då. Men det måste varit något fel för sedan gick jag till paddocken och longerade honom, tog sedan tempen igen. Då var den 39.6 o.o'. Sedan ringde vi veterinären eftersom tempen var så hög och han inte hade bajsat på länge. 
Jag tappade helt tidsuppfattningen, jag trodde klockan var halv 8 när den var 10. 
Tillslut, efter mycket oro, så bajsade han en liten hög vid 11 tiden. Och sedan en gång till innan vi åkte hem.

Idag gick jag upp vid 6 och åkte direkt till stallet. Tempen låg då på 38.6, den hade iaf gått ner en grad. Jag gav honom lite hö ett hö-nät och sedan åkte vi därifrån. Nu var vi uppe vid kl. 11 igen och då hade febern försvunnit och den ligger på 37.7. Så nu hoppas vi på att det håller sig och han ska iaf inte gå i den andra hagen nu :D

Försöker uppdatera mer sedan, beklagar att det är så dålig uppdatering från min sida, men det är jobbigt att uppdatera med en ipod (;



image description



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på http://www.designadinblogg.se - Redigerad av Cecilia Hanson