tårta x1

Blev en sväng till stallet där jag träffade Rebecca c: Vi mockade, pratade och hade det allmänt mysigt. Bestämde oss för att rida till en äng som ligger precis bakom mitt hus. Bonden använder inte ängen och han hade precis klippt gräset, så det var perfekt att rida där.
Först tog vi oss en sväng i skogen som ligger precis bredvid ängen. Där red vi slalom mellan träden, haha :D

Sedan började vi jobba hästarna. Eftersom Azzim är ganska stel så är det ibland bättre att galoppera innan man travar. Så jag skulle precis börja galoppera, "gör" en galoppskänkel och sedan drar Azzim iväg. När jag ska sakta av honom så börjar han bocka. Och jag flög av denna gången.
Tycker det är ganska oärligt av honom. För det bevisar ju bara att han dummar sig. Hade han verkligen blivit rädd så hade han ju inte haft tid att stanna och bocka av mig?
Och det att han bockar när jag ska hålla in honom i galoppen har hänt flera gånger innan, bara det att jag har suttit kvar då.
Testade den nya sadeln idag, den låg väl bra på Azzim dock tycker jag inte om den!
Den har en alldeles "glatt" yta vilket gör att man verkligen glider (jag rider inte i skodda ridbyxor) och sedan har man inget stöd för benen.
Men ska testa en till sadel imorgon.


Sedan ska jag baka någonting, eftersom jag ramlade av x3 Och tur är väl det, så jag får något gott att äta när jag sitter här stel i ryggen C:


min förra sköthäst "Mulle"
ignorerar mitt platinblonda hår och snygga flin..



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på http://www.designadinblogg.se - Redigerad av Cecilia Hanson